Tandlöst tandtroll vårdar fåglar

Sitter här, mitt i natten, ensam hos mina fåglar.

Idag, eller rättare sagt igår, så var jag och drog en tand till. Jag har nu bara 27 tänder kvar, och i slutändan kommer jag att ha 26st kvar. Anledningen? Ja, den är inte att jag har cyklat omkull och slagit ut båda framtänderna eller så, utan att jag har dragit två tänder. Och jag kommer att dra en till, om drygt 2 veckor. Anledningen till att jag drar tänder är sådan att jag ska få tandställning, om exakt 3 veckor för övrigt.
Jag börjar känna att det börjar göra ont igen. Måste nog ta nå piller snart. Tandläkaren höll aldrig på att få ut tanden. Hon vred och vände och böjde i all evighet, kändes de som i alla fall. Men tillslut så kom den envisa lilla tanden ut. Tyvärr var det nog dragkampen mellan tanden och tandläkaren som gjort att jag fått ont i hålet där tanden en gång har suttit. För när jag drog första tanden i fredags, så drog han nästan bara ut den. Och ingen värk hade jag sen. Nu får jag hoppas på att hon har tränat upp sina muskler till nästa gång jag drar.



Bara så ni vet, så jobbar jag natt på Ugglan och ser till så att dom gamla sover gott.

Dagens ordspråk:
"Många är aldrig riktigt jämnåriga med sig själv."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0