Att lära sig av sina misstag

"Lär dig av andras misstag, du hinner inte själv begå dem alla." Det är så sant som det är sagt.

Man lär sig ju oftast bara av sina egna misstag, men om man inte lär sig alls då, vad gör man då? Det finns nämligen ett misstag jag gör om hela tiden, att jag aldrig lär mig! Jag glömmer oftast, nästan jämt, att byta till rätt kanal då jag programerar in på videon. Som nu senast igår. Eftersom jag skulle upp och börja jobba 7, så ville jag inte sitta uppe och se Morden i Midsomer till halv 11. Så jag programerade in det. När klockan var 10 och jag som bäst låg i sängen slog det mig. Jag bytte aldrig kanal på dekodern! Happ... Så va det misstaget gjort igen, för säkert 100 gången.
Men det lustiga är, att om det är ett program på 5an så glömmer jag det aldrig. Kan vara för att jag oftast alltid har dekodern på 5an, men har jag inte det så byter jag ändå. Lustigt det där. Får väl se till nästa gång om jag klarar av det.

Dagens andra ordspråk:
"Minnet är bra men kort."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0