Vårruset med Peter Siepen

Igår var det då äntligen dags för Vårruset! Har sett fram emot det i en månad nu. Tyvärr så kunde inte kompisen följa med, eftersom hon skulle köpa hus precis. Men det löste sig ganska snabbt iaf, så vi blev då 6 st som for. Ja, med ungefär 80 andra kommunanställda då. Men 6st i gruppen/laget alltså.
När vi kom dit så lämnade vi in våra väskor och kollade runt lite. Sen blev det uppvärmning, och kl 19:00 sprang dom första iväg. Vi hade ställt oss i andra startledet, jogga, och 3 min senare fick vi också springa iväg. 30min senare var jag i mål, först i vårt lag! Kändes bra det också.
När dom andra också hade tagit sig i mål, så satte vi oss ner för att äta picknick. Var gott! Sen gick vi runt lite till i sponsorbyn, innan bussen for hem igen.
Kan ju säga att jag sov jättegott inatt. Vaknade halv 11, och det händer inte alltför ofta.



Nu har vi sytt klart uti klänningen min, så man kan va fin i Norge. Far ju dit på torsdag, ska hälsa på E. Så det ska nog bli skoj. Fast dryg bussresa bara, men det går alltid bra ändå. Får bara hoppas att jag kommer på rätt buss och att jag hoppar av på rätt ställe.

Nu ska jag nog ta och äta litegrann. Sen ska jag ut och slipa litte vägg och sen börja måla. Ska måla världens tråkigaste vägg ute på balkongen. Men så tråkig ska den inte vara länge till!

Dagens ordspråk:
"Optimisten tror att den värld vi lever i är det bästa möjliga, medan pessimisten fruktar att det är sant."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0