Mensa

För ett antal veckor sedan var jag till Luleå och gjorde ett test, Mensas IQtest. Man hade 20 minuter på sig att svara på 45 uppgifter. Jag hann bara göra 41, men kände mig rätt nöjd. Det kändes som att det hade gått riktigt bra. Dom sa efter testet var gjort att det tar ca: 4 veckor innan vi får svar. I lördags var det 7 veckor sen jag gjorde det. Tänkte i morse att jag kanske måset skriva och fråga varför jag inte fått något svar än, men så när posten kom så hade jag fått svar. Jag blev riktigt glad över resultatet, även fast jag inte uppfyllde kravet för att få bli medlem i Mensa.
För att få vara medlem i Mensa behöver man minst 131 poäng. Jag fick 128. Jag hade alltså tre poäng ifrån ett medlemsskap. Det står dessutom hur många rätt jag hade på testet, 39 av 45. Men eftersom jag bara gjorde 41 uppgifter, så hade jag alltså bara 2 fel. Det kändes ganska bra ändå. Jag är inte så dålig!

Har man en IQ på 128 är man bland dom 3% av befolkningen som har högst IQ i Sverige. Det är ganska bra! Så jag är rätt stolt, även fast jag inte får bli medlem.
Det står dessutom att det är ju lite dagsformen som är avgörande också. Är man fullt frisk och pigg så har man ju bättre förutsättningar, än om man mår illa eller så. Jag hade ont i huvudet hela den dagen, hela dagen innan också. Men eftersom jag tycker att det gick bra och är nöjd, så klagar jag inte, eller skyller på att jag hade ont i huvudet.

STOLT!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

det är ju jätte bra! Jag skulle nog inte ens ha klarat 5 rätta svar, för jag tycker sånt där är himla svårt.

förresten, hur gjorde du för att ändra bakgrund och allt här på blogg.se, måste man betala för att få den tjänsten, eller ändrar man själv i html/css mallen? det ser fint ut, det enda är att det är jätte svårt att läsa texten på sidan och i inläggen, det borde vara lite annan färg kanske.

2007-11-28 @ 20:24:00
URL: http://idolworld.wordpress.com
Postat av: Theo

Det är bra. Varför inte ta chansen att göra ett andra test. Ofta får man lite bättre när man testar sig andra gången (däremot får man oftast inte mer om man testar sig ännu fler gånger).

2008-02-19 @ 20:29:55
Postat av: Simon Häihä

Ditt lyckorus är med andra ord baserad på att de flesta andra ahr sämre IQ

2011-01-30 @ 18:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0