Jobboman på bräda

Ja, nu är man inne i en period av väldigt mycket jobbande. Väldigt mycket alltså! har nästan 150h den här månaden. Och på måndag går man på ett 7-dagars skift. Var meningen ett 10-dagars från början, men så blev jag avbokad en dag. Men det kan ju vara skönt det också, för det bli himla mycket kväll nu. Till veckan så kommer jag jobba kväll måndag, tisdag, torsdag, fredag och lördag. Puh. Men det ska nog gå bra, hoppas jag. Har ju varit så bortskämt hela månaden och bara jobbat dag, men så i torsdags så jobbade jag första kvällen. Så än så länge har jag bara två kvlälen den här månaden. Men det blir ju tre till innan den är över.

Och i måndags fick jag mig ett gott skratt. Vi skriver alltid upp på tavlan kvällen innan vem som jobbar och vad det blir för mat, så dom gamla kan läsa och så där. Och i måndags skulle dom tydligen få köttbullar, stuvade makaroner och potatis. Åtminstone enligt R! Haha.. Men det dom fick när matvagnen kom var köttbullar, stuvade morötter och potatis. Det var som kul, retas lite med henne för det.



Ja! Äntligen! Kåbdalis öppnar på lördag! Och vi ska upp med husvagnet då. Men det blir inte bebott föränn på eftermiddagen eller kvällen. Det tar ju ett ta att få det på plats, men förgård och hela köret. Men backen är ju öppen, så jag hoppas att det går att åka något så när i alla fall. Längtar! Jag vågar knappt säga det, men jag har redan fått lite julstämning. Lyssnar på lite julmusik i smyg, hoppas så evinnerligt att snön ska komma på riktigt snart! Hoppas att november bara flyger förbi, så man får börja julpynta och göra mysigt.

Men men.. Ikväll, eller då jag slutar kl 16, så bilr det middag hos E. Fläskfilé, beasås och potatisgratäng! Inte dumt det, med kompisar som ständigt bjuder över en på middag. Sen blir det träning 18:30. Får väl köra lite lugnt så inte fläskfilén och potatisen hoppar upp igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0