Barnvakt

Idag på jobbet har det varit varmt. Och ganska mycket att göra. Satt inte många minuter efter lunch. Jag bakade en mjukpepparkaka, och sen så dukade vi upp till storfika! Inte med mjukpepparkakan, utan med citronpaj som några anhöriga bjöd alla på. Och det var uppskattat av dom gamla! Kul det!

När jag slutade var jag in på Konsum och köpte Aftonbladet och HP 3, sen skyndade jag mig hem för att hinna sola lite på balkongen. Hann nog sitta 45 minuter innan jag fick veta att mamma och pappa satt barnvakt åt Bella. Johan och Zara firar Bomullsbröllop (1 år), så dom skulle på Tresco och äta planka. Grattis! Så jag tvättade av mig och for iväg. Hon sov när jag kom, men hon skulle visst ha bordat vaknat för 1 timme sen. Vet ni vad faster gör då? Jo, tar fram kameran och knäpper några bilder. Blixten gör att hon kanske vaknar fortare. Och det gjorde hon faktiskt. Mamma började göra iordning hennes mat, medan faster for och bytte sin första blöja någonsin! På ett barn alltså, annars har jag bytt ganska många blöjor i mina dagar. Och precis när jag är klar så börjar hon skrika. Tänk att en sån liten människa kan låta så mycket! Mamma försökte förtvivlat få ner vällingen till 40 grader, och jag försökte få henne att ta tutten under tiden. Två sekunder funkade det, sen skrek hon igen. När mamma äntligen kom med maten och tog över så sa det bara slurp så hade hon ätit nästan hälften, på en halv minut! Hon är en glupsk liten flicka. Hon åt upp allt, och fick behålla allt. Skönt. Sen dröjde det kanske 2 minuter, så sov hon igen. Och då kom hennes päron precis hem, så hon hann se dom innan hon somna. Och då passade vi på att äta prinsesstubbe. Sådär gott.. Ska inte säga vad Zara tyckte om den.



Sover gott i vaggan.


Himla snyggis!


Skönis!


Nyvaken och nöjd.


Pappa Johans "favorit"bild. Givakt!


Äter gott hos farmor.


Så glupsk att man får röda märken på kinderna.


Sover gott hos faster.


Hur skön får man egentligen bli?


Kom hem strax innan 20, och då tog jag några kort på björkarna här bak, och sen har jag hunnit dammsuga och diskat. Nu bloggar jag och sen ska jag se ett avsnitt av Supernatural innan jag går till sängs. Kul sätt att spendera lördagskvällen på va? Städa. Hur många ungdomar tror ni gör det? 





"Even the best fall down sometimes."

- Howie Day

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0