Begravning, jobb och röd sol

Steg upp 8 imorse, fast jag vaknade kvart i. Sen var jag som besatt av att titta på klockan, var rädd att försova mig fast än jag haed ställt alarmet. Har hänt förut, men jag tror man är halvsovande och inte riktigt vet vad man gör. Har det hänt er någongång?

Efter en dusch och lite frukost så ringde jag till hon på kommunen, om att få nå klarhet i hur det blir med jobb för mig framöver. Jag tror inte hon riktigt fattade vad jag menade, men det verkade då som att jag förmodligen inte kommer få fortsätta jobba. Men den 17 augusti kommer alla på facket tillbaka, och eftersom att jag har pratat med dom redan så ville hon också prata med dom och höra vad dom egentligen har sagt. Men som det verkar så blir jag utan jobb på måndag. Har ju i och för sig två dagar kvar att jobba om 2 veckor, men det vet ju inte dom, och det spelar ingen roll. Men på måndag ska jag ringa och prata med chefen och höra om han kan göra något. Och sen ska jag ringa löner och höra hur många LAS-dagar jag har nu efter denna sommar.

Kl 10 var Halvars begravning, min pappas morbror. Och nu är farmor ensam kvar av alla hennes syskon. Det är aldrig kul med begravningar, men det är som ett nödvändigt ont. Jag hade inte behövt fara, men jag ville. Jag var på hans frus begravning, och vi har varit och lekt hos dom så mycket när vi var små. Sen efter minnesstunden så var vi upp på kyrkogården för att vattna och kolla in alla gravar, och så hade dom hunnit gravfästa han, så vi var där och kolla också. En av blomsteruppsättningarna var så himla vacker! Stora, vita liljor. Mycket vackert!

Efter det blev det en sväng förbi och kika på Bella. Hon vaknade och gorma precis då vi skulle fara, så Zara la sig för att amma, och då for vi.

Sen mellan 16 och 21 har jag jobbat. Har inte hunnit så mycket idag alltså. Imorgon MÅSTE jag verkligen ta tag i min lägenhet innan den faller ihop. Eller, så farligt är det faktiskt inte, men en dammsugning och dammtorkning är definitivt på sin plats. Och jag vill nog göra det imorgon för att kunna sola på timmarna på söndag. Men vi får väl se. Från måndag är jag ju som sagt ledig i två veckor. Fast torsdag - söndag är det läger. Ska bli skoj! Sen jobbar jag 2 dagar, NUS-läger och bröllop samma helg, och sen drar jag och mor till varmare breddgrader! Fatta vad jag längtar nu! Det enda är att man kommer sakna Bella så himla mycket, på två veckor hinner så mycket hända. Sen är mamma orolig över den här svinflunsan. Men jag tar det med ro. Jag blir inte sjuk, det är mitt motto! Har jag klarat mig från magsjuka i nästan 15 års tid så klarar jag mig 2 veckor på Cypern utan att få svinflunsan. Och när vi kommer hem därifrån så får man ta vaccinet, och då är man säker sen.

Nu ska jag borsta löständerna, och sen lägga mig och läsa. Är inte alls trött, vill egentligen se en film. Men jag ska gå och lägga mig har jag bestämt. En kväll i säng innan 22 borde jag ju fixa. Förut la jag mig jämt runt 22-tiden. Det har inte riktigt blivit så under hela sommaren, vet egentligen inte varför. Och börjar man 7 både imorgon och på söndag så är det bra med en tidig kväll.

Här kommer en bild på den röda kvällsolen. Den var stor, röd, klotrund och låg lågt. Dock så blir ju aldrig bilderna lika vackra som verkligheten, åtminstone inte för mig. Hade man kunnat varenda inställning på kameran kanske jag hade fått världens superbild, men ni får nöja er med den här:





"Kärleken besegrar allt utom fattigdom och tandvärk."

- Mae West

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0