Bella på besök

Nu i afton kom Bella och hennes päron hem till Vidsel för att hälsa på farmor och farfar, och självklart stanna några nätter. Vilken tur att jag också är här då! Och att jag också ska stanna några nätter. Vilken himla tur man har! Nu ska vi bara försöka hålla henne vaken ett tag till, för hon har tydligen sovit hela dagen. Så det är ju bra om hon är vaken nu, och sover inatt, än tvärtom.

Idag har jag inte gjort så mycket. Fick sova ända till 9, vilket var konstigt. Skulle ju upp och plocka bär med gamlingarna, men tydligen så hade det regnat på morgonen, så dom skulle ner på byn istället. Så jag fick sovmorgon, men blev inte nå rikare. Men då har jag dammsugit hela huset och putsat utsidan av fönstrena på framsidan. Så lite nytta har man gjort. Och fått två ministickor i fingret som inte vill komma ut. Så lite kåda på ett plåster, och så väntar vi till imorgon och ser om dom vill ut då.
Men något som däremot har hänt är det här med potatisvårtan. Det har sett ut som att den har varit genomskinlig, med lite blod under. Den har som varit röd. Och idag, mitt under fönsterputsandet, så föll den bara av! Så nu är det bara att vänta och se om den verkligen är borta, eller om det bara var det yttersta skiktet som föll av. Hoppas den är borta!

Nu blir det nog snart att gå och lägga sig, börjar bli lite trött. Och imorgon blir det nog bara mys med lillan, förhoppningsvis en promenad med barnvagnen och på kvällen blir det avskedsträff hos Erika. Ska bli trevligt, men tråkigt att hon far.

Avslutar inlägget med två bilder som Martin och Zara har tagit. Hon är finast!


Visst har jag snygga skor?

Hela familjen Norén.


"Barn är Guds apostlar, dag efter dag utsända för att förkunna kärlek, hopp och fred."

- James Russell Lowell

Kommentarer
Postat av: Zara

Den översta bilden har jag tagit innan vi åkte igår;)

2009-08-19 @ 16:03:27
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0