Långväga besök

När som helst borde lillebror och hans långväga kompis komma. Han har en spelkompis från Italien på besök, och då ville Martin att mamma skulle bjuda på palt så han fick smaka. Och dom borde nog komma snart, fast palten är inte ens i grytan än. Men men. det blir lite sent ibland då Bella kommer på besök, och det sen kommer besök som vill titta på henne. Och så hade vi (jag, mamma och Zara) sån tur att besöket kunde plocka våra bryn! Så nu är vi snygga som tusan!

Måndagskväll efter att vi kommit hem från Piteå så snabbpacka jag lite och sen for jag till Vidsel. Där väntade en vaken Bella! Hon är det skönaste som finns! Är fortfarande i Vidsel, så jag kan inte lägga upp bilder eftersom jag inte har kortläsaren med mig. Så det kommer sen ikväll.

Igår byggde jag en borg och ett rymdskepp! Riktigt kul!

Imorgon börjar Blåsarlägret, och jag har ite förberett ett skit! Måste kolla igenom mina böcker och hitta en bra andakt/morgonbön. Och sen måste jag hitta på några roliga lekar. Ska höra om Stina och Emmy vill hjälpa mig litegrann, dom börjar ju som också bli stora nu. Så det är det jag kommer göra ikväll sen jag kommit hem. Och sen imorgonbitti måste jag kanske på AF, eftersom ja har slut jobb. Men jag är ju redan inskriven, så jag vet egentligen inte om jag behöver dit. Nåja. Måste även packa lite ikväll, och hitta några rena kläder som jag kan ha med mig. Kanske måste snabbtvätta ikväll. Vi får väl se.

Men nu vet ni att jag lever i alla fall. Ska läsa lite bloggar nu, och sen ska jag kanske börja duka på bordet. Mamma och Johan står och rullar palt, medan Zara lägger ner dom i pannan. Ska bli så gott!


"Barn brukar leva upp till det du tror om dom."

- Claudia Lady Bird Johnson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0