Lulekalaset

Vid 20-tiden i fredags så for jag och hämta Erika i Korsträsk. In till byn igen för att ta ut pengar, och sen bar det iväg. Hittade slutligen en parkering vid Pontushallen, så det blev 5 minuters gångväg till entrén. Vi såg på Tomas Ledin, provade roliga solglasögon, åt sockervadd (jag), åkte karusell och hade trevligt. Var hemma efter 1, närmare halv 2 tror jag.


Nyss kommit in på området.


Tomas Ledin var kung!


Snygga brills va!?


Jag och min "lilla" sockervadd!


Igår så steg man upp 10, in i duschen och sen lite frukost. 11 kom Anton och Erika och hämta mig, sen hämta vi upp Annika och så for vi iväg igen. Igår hoppa jag och Anton bungyjump! Synd det är över så fort, men känslan då man precis släpper taget och tappar fotfästet är så himla härlig! Åh, jag vill göra det om och om igen! Men nästa gång tror jag det blir mer än 60 meter, typ 160 meter eller så! Eller så blir det ett fallskärmshopp rent ut av. Det är något jag verkligen vill göra! Ska genast börja spara pengar till det!


Beviset på mitt 3e hopp.



Nåja, vi shoppade även litegrann, jag en tröja på Monki och Annika en träningsdagbok på Akademibokhandeln. Blev även en hel del karuseller, souvas och en härligt varm dag!


25kr på Monki!


När vi kom hem kl 17 så la jag mig i soffan och skulle sova en stund, ställde alarmet på 18. Jag hade inte somnat då den ringde, men så la jag mig ner igen och somna! Strax efter 19 vaknade jag igen, och fick lite bråttom. Skulle till Anton och Annika och se film efter halv 8, och jag hade inte ätit någon middag. Blev rester, så det gick ganska fort. Var helt knäckt! Trodde inte jag skulle orka hela kvällen, men jag vaknade som till liv lite. Såg The Game, bra film! Se den. Och efter filmen spela vi Game of life. Jag vann överlägset!

Nu har jag hunnit vara i Lillstrand i 3 timmar. Efter det var jag förbi jobbet och skrev klart lönerapporten och lämna i chefens brevlåda. Sen på affärn och köpte lite kräm och grädde. Är alltid gott så här på sommaren! Sen tog jag cykeln och cyklade upp till kyrkogården. Åt några jordgubbar där och så vattnade jag. Sen upp till kyrkan och den kyrkogården, vattnade och hittade inte vad jag sökte. Men det var så härligt väder så det gjorde ingenting att jag fick traska runt där. Tycker som att kyrkogårdar kan vara mysiga att gå på. Särskilt en sån här dag. Solen skiner, fåglarna kvittrar, och det är alldeles lugnt och tyst. Så fridfullt. Men det är väl det som är meningen.


Så härligt!


Jordebär.


Kyrkan.


Nu har jag ätit kräm med grädde och mjölk, ska hugga in på bananen nu. Sen blir det förhoppningsvis fotboll ikväll. Har inte hört nå än, men jag hoppas! Ska nog sätta mig ute på balkongen ett tag, solen är ju fortfarande framme.


"Jag var grannbarnets låtsaskamrat."

- Emo Philips

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0