Solbränd

Vaknade av att jag fick ett sms av Jimmi i morse. Han undrade vars hans glass var. Och när jag svarade att han väckte mig blev han hysterisk som sov bort denna fina dag. Det roliga var att klockan bara var 9:40, och jag hade ställt alarmet på 10. Men alltså kom jag mig iväg lite tidigare än vad jag skulle ha gjort, var i Lillstrand kvart i 11 tror jag. Och där låg jag och pressade fram till 16 då Erika kom och skulle bada. Vi låg och solade en stund till, men sen blev det dagens första, och enda, dopp. Så jag solade i över 5 timmar idag. Dumt nog utan solskydd. Men jag ville bli brun, och som vi redan vet så blir man inte det med solskydd. Eller ja, det blir man väl, men inte lika fort. Och jag ville bli brun NU! Tror faktiskt jag har fått färg idag, är lite röd, inte så värst ändå. Har ju lite färg sen förut, men där vid 14-tiden skull jag nog ha haft något att smörja mig med. Nåja, det vet jag tills nästa gång.



Inga kommentarer.


Härligt med mjukt gräs mellan tårna.


En helt vanlig dag i Lillstrand.



När jag kom hem blev det en riktigt kall dusch. Sen smörjde jag in mig, hudlotionen flödade! Och sen blev det en tripp till Johan och Zara. Lilla Isabelle hade äntligen somnat efter en hel dags vakenhet. Så jag fick mig bara en snabb titt på henne. Ska fara förbi imorgon också tror jag, då ska jag inte glömma kameran! Jag tänkte på den medan jag stod i duschen, men det försvann lika fort igen. Det blev familjepizza med dom. och när Johan for och skulle jobba får jag också, så Zara skulle få sova lite.

For på Konsum och köpte morötter och Ranchdip och en chokladboll till bara mig! God var den kan jag tala om! Sen hann jag inte mer än hem så kom Erika. Vi gjorde morots- och gurkstavar och dip. Det var meningen vi skulle se Låt den rätte komma in, men då vi kolla på TVtablån så upptäckte vi en film på 4+, så det blev den sitället. A lot like love hette den, och den var helt klart bra. Tyvärr blev klockan mer än vad vi hade tänkt. Vi hade ju som planerat att börja se film vid 19, men då blev jag kvar lite längre hos Johan och Zara, men kvart i åtta hade vi kunnat börja se. Men då vänta vi alltså i en dryg timme, och sen tog det två timmar innan filmen på TV var slut. Hade vi sett den andra filmen hade den varit klar typ halv 10, och då hade jag sovit nu. Men men. Nu ska jag bara lägga upp sista bilden, och ett ordspråk så ska jag bara borsta tänderna och sen skynda i säng. Få se hur lätt jag har för att somna ikväll, är ju aningens hetare än normalt.





"Jag undrar om du hade kraft att ge dig av eller mod att stanna kvar."

- Patrik Isaksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0