Stress, stress och åter stress

Jag är så fruktansvärt stressad nu att jag inte kan sitta stilla. Åtminstone känns det så.

Jag är stressad för att allt ska hända den här sista helgen innan vi åker.
Jag är stressad för att jag inte får packa i lugn och ro dom här sista dagarna.
Jag är stressad för att jag inte kan packa ner allt nu, eftersom jag behöver vissa grejer under lägret, och vissa grejer ska jag ha på bröllopet.
Jag är stressad över lägret för att jag inte har kunnat och inte haft tid att öva på mina stämmor.
Jag är stressad över att glömma en massa hemma när vi reser bort.
Jag är stressad över att allt inte kommer att rymmas i resväskan.
Jag är stressad över mina håriga ben, som inte får vara håriga på bröllopet imorgon.

Och vet ni vad jag ska bota stressen med? Först och främst måste håret bort, så det blir en snabbvaxning. Men sen blir det att sätta sig i soffan och se på NAVY och CSI om jag hinner innan jag måste fara. Visst är det bra att bota stress med att ingenting göra åt den?


Nåja, igår så var man till stan. Hittade två tröjor på Gina Tricot som inte var riktigt jag, men jag tyckte massor om dom! Så dom kommer åka med i min redan överfulla resväska. En av dom åtminstone, den andra har jag på mig då vi åker. Sen så blev det ju att se två biosar. Först Linje 123 kapad, riktigt bra film. Då den var slut blev det en Blizzer Dumle på Max, riktigt gott! Och sen blev det en stor popcorn till Sommaren med Göran. Den var jätterolig! Gud vad jag skrattade på vissa ställen! Den måste alla se.




Nu ska jag som sagt vaxa benen. Sen hinner jag nog bara se ett avsnitt, kanske början på det andra. Sen måste jag iväg och ha stress över dålig övning på stämmor och spela slut på mina läppar.

Hoppas ni får en mindre stressig dag än jag. Ha de!


"Stress är den moderna formen av självmord."

- Walter Henkels

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0