12 timmar senare

För 12 timmar sedan så började jag jobba idag. 10:30 för den som inte insåg det. Kom hem för en timme sen, så det blev 11 timmar idag. Det var väl meningen jag skulle få gå hem en stund idag, men det hans inte med helt enkelt. Men med tanke på vad jag har gjort på eftermiddagen idag är det inte konstigt.



Började som sagt 10:30. Kl 11 började Älvsbyhusarna att komma och då var det bara att servera lite varm julmat. En timme senare var dom borta, och vi började städa ihop. Jag hade fått veta att jag skulle diska och duka för kvällens sittning, men jag trodde ju kanske inte att jag skulle bli ensam, men det blev jag. Då vi hade plockat undan allt på borden började jag diska medan dom andra placerade om borden. Sen blev jag lämnad ensam. Så från kanske 12:30 till 16:30 har jag diskat undan allt från en sittning på ca 180 personer. Sen har jag även dukat för 100 personer inför kvällens sittning. Allt helt ensam, i ett kök där man inte vet var någonting ska vara. Men jag hittade var glas, koppar och tallrikar skulle vara. Sen från 17:15 ungefär var det dags för kaffe att bäras ut och sen då kl blev 18 varmrätten igen. Och sen disk och plock och don och pust och stånk och stön och... Ja, ni fattar nog galoppen. Det har ändå inte varit så himla jobbigt, och det känns riktigt bra att ha jobbat 11 timmar idag!

Ryggen däremot mår inte bäst just nu. Men nu ska jag göra mina kobraövningar för tredje och sista gången idag. Sen ska jag lägga mig i soffan och se gårdagens Fringe innan jag går och sover. Strax innan vi serverade varmrätten ikväll gjorde jag min andra omgång kobraövningar. Nu ska här inte fuskas, utan jag ska kobra på varenda dag hela jul och nyår. Jag vill bli bra i ryggen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0