Dop

Ja, idag så döptes Isabelle Johansdotter. Många släktningar och en del vänner ville vara med och dela denna dag med henne. Hon var så snäll under dopet, inte en tår men ett litet skratt fick sig allt prästen.
All mat, dryck och tårta räckte och blev över. Gott var det också! Men det tog dryga 2 timmar att göra närmare 50 landgångar. Jag är gode less på att smöra vid det här laget.

Imorgon är det 23 år sen jag döptes. Tänk vad kul det hade varit om det hade varit den 6e idag, då hade jag och Isabelle delat dopdag!

Har varit och spelat lite julsånger och andra sånger ikväll i Storforsen Kapell. Det såg ut att inte bli så mycket folk, men det kom 60st! 45 av dom kom dom sista 5 minutrarna. Så det var riktigt skoj att spela, då det är så många som kommer. Kul att det uppskattas!

Imorgon blir det Storforsens julmarknad. Nice!

Kommentarer
Postat av: Tea

Usch, vad man börjar sakna Sverige när man får höra om Storforsens kapell, julmarknader, snö, ljusstakar och julsånger :/.



Men sex månader går fort och nästa jul ska jag allt vara i Sverige!



Ha det bästigt!

2009-12-06 @ 15:30:35
URL: http://teaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0