Tekopp





Denna söta tekoppen gjorde jag igår på KU. Eller ja, jag dekorerade den i alla fall. Och om det nu är en tekopp vet jag inte, men det kändes som en tekopp. Hur ofta dricker man en så här stor kopp med kaffe eller choklad? Inte så ofta nej. Men te dricker man oftas i stora koppar. Tyvärr är jag ingen riktig tedrickare, men man kanske skulle försöka ta och ändra på det. Är man 23 år och blir bjuden på fika känns det lite skämmigt att säga att man varken dricker kaffe eller te. Kaffe är jag stolt över att jag inte dricker! Men te kan jag ju dricka, jag har egentligen bara mest problem med att det är så skållandes hett! Jag kan börja dricka på mitt te då alla andra druckit sin andra kopp kaffe ungefär. Men men. Stora problem man har här i världen, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Martin

För att dricka te:

Fyll inte koppen smetfull med kokande vatten, lämna kvar lite och fyll upp med kallt kranvatten så är det perfekt värme för att drickas av direkt

2009-12-04 @ 13:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0