Öltältet

Igår så jobba man 11 timmar. Först 7-16. Då kom mamma och pappa och hämta mig så for vi hem till mig, var tvungen att byta om. Sen blev det middag på ÄP. Och vi är så himla besvikna att det inte finns. Jag, pappa och Johan beställde plankstek. Och vad får vi? Jo, två lövbitar och en massa brunsås. Vars var beasåsen? Kocken hade bestämt sig för att inte ha nå beasås i, för alla vill inte ha det. What?! Det står i menyn att det ska vara b-sås. Sen undrade vi vars oxfilén var, men eftersom att vi hade lite bråttom orka vi inte byr oss om det. Vi fick ju våran beasås. Hade det inte varit för att jag började om att jobba kl 18 hade jag bett om att få ny mat. Lövbit kostade 70 kr, plankstek 169kr. Men vad gör man om man inte har tid? Usch så besviken man blev. Då mamma fyllde år förra året var planksteken så himla god! Suck...

Då man slutade kl 21 igen så skyndade man sig hem. Bytte om och sen kom Annika, hon ville jag skulle locka håret på henne, och måste erkänna att jag blev nöjd med det. Hon också för den delen! Sen for vi på öltältet med Anton och pojkarna. Var inte så värst kul där, och kallt var det. Varf förbi Erika på Röda Rummet också, och där var det inge folk. Var i säng prick kl 1.

Trött imorse då klockan ringde 10:30. Hade säkert kunna sova en timme till. Men jag får väl sova litegrann imorgon istället. Fast det känns som att jag ska hinna med mycket då. Till Zara och Johan, umgås med Jennifer och baka. Men jag kanske bakar ikväll, får väl se vad som hinns med.

Nu ska jag cykla hem, för natten har redan varit och fått rapport. Sen ska jag och Erika ut och gå, ska gå förbi gravarna och vattna och äta en jättejordgubbe som tydligen har kommit fram. Kul med jordgubbsplanta på graven faktiskt!


"Alla kvinnor vill att man enbart ska ägna sig åt dom. Det är därför det flesta kvinnor älskar dumbommar."

- Honoré de Balzac

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0