Extreme HomeMakeove: Dag 2 slut

Nu är jag äntligen klar med köket. Det tog sin lilla tid, men det är färdigt. Har även hunnit steka köttfärsen inför imorgon, så är det gjort. Kommer bli nog mycket att göra imorgon, och trångt. Har räknat till att vi blir 12st som ska äta, men man får väl äta i omgångar. Jag har ju ingen takvåning precis.



Underskåpet från helvetet är inte så hemskt längre. Men jag skulle ändå vilja veta vem som kom på idén att sätta in en halv hylla.


Burkskåpet är några glasburkar fattigare, och har nu bättre ordning.



Nu är det bara hallen och sovrummet kvar. Men det får bli senare i veckan.
Imorgon blir det att stiga upp vid 9. Ska hinna dammsuga, kasta skräp, äta frukost, fara ut och springa och duscha innan halv 12. Men det ska nog gå bra. Kanske till och med hinner börja röja i sovrummet. Men är man optimist så är man.

Nu ska jag ta och krypa till kojs. Klockan har redan hunnit bli 11, så det är nog bäst man lägger sig så man orkar med morgondagen.


"En bekant är en person som vi känner tillräckligt väl för att låna pengar av men inte tillräckligt väl för att låna ut till."

- Ambrose Bierce

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0