Himla moln

Är inte glad på molnen, dom retas bara med mig. Igår var det soligt hela förmiddagen. Jag planerade att ligga och steka någon timme i Lillstrand på långrasten, men precis då klockan slår 12:30 så kommer alla moln fram och gömmer solen. Blev att bada länge istället, men jag ville ju sola! Tror ni inte att solen kikar fram precis då jag började om kl 16? Amenvisst förstår ni, såklart den gjorde.

Idag jobbar man till 16, och har alltså bara en timmes rast, som för övrigt strax är slut. Tror ni inte att solen skiner som bara den, och inte ett moln i sikte. Jag hade velat ha delad idag istället för igår, men men. Jag fick sola benen i 40 minuter ungefär istället. Men ändå.. SKITMOLN!

Förhoppningsvis så blir det att spela volleyboll ikväll efter man slutat. Erika är då på, och har hört med Anton åxå, men han har inte svarat än. Hoppas han och Annika också är med, och att dom får med sig någon fler. Skulle vara himla kul!




Bäst att återgå till arbetet, strax lunch. Kallskuren skinka och potatisgratäng blir det, och till efterrätt har jag ingen aning om vad det blir, kanske jordgubbar och grädde?


"Handplockade jordgubbar. Hur fan ska man annars plocka dom?"

- Ernst Günter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0