Midsommarhelgen

Har varit dålig på att blogga i veckan, men jag har mina orsaker. Söndag när jag kom hem från stugan packa jag bara om och följde med Erika och hennes mamma till hennes kusins stuga. Ingen hemma, men vi doppa oss och sola sen lite. Och på kvällen spela vi spel och såg sen Hannibal Rising på 4an. så klockan var mycket, så jag orka inte slå på datorn och skriva. Det blev sängen istället.

Måndag så for jag till Lillstrand en stund och sola, sen spela jag och Jennifer Sagan om Ringen-risk. Jag vann, fast hon egentligen vann. Sen var det bara att fara iväg och jobba. Och när jags lutade strax efter 21 så ville Erika att jag skulle se film med henne, Anton och Annika. Dom spela spel, så när det va klart så for vi till mig och såg Det. Den med clownen ni vet. Vi visste inte hur lång den var, men hade vi vetat att den var 3 timmar lång hade vi aldrig börjat se. Både jag och Anton började 7 på tisdagen. Så 1:20 var jag i säng, upp kl 6.

Tisdag jobba jag, och sen for jag med mor och far till Boden. När vi kom hem blev det att se Morden i Midsomer, och jag höll på somna, pga sömnbrist natten innan. Och då orka jag inte slå på datorn heller.

Nu sitter jag på jobbet och väntar på att klockan ska gå. Så då tänkte jag att jag kunde passa på att skriva. Bilder från midsommar kommer antingen senare ikväll, eller sen i veckan. Men ni kan alltid kolla på pixbox under helgen, då borde alla bilder ligga uppe.

Ja, vad hände midsommar då? Torsdag slutade jag 13, så då for jag hem för att ta emot en massa folk som skulle hämta diverse saker. Erika kom först och hämta sin beskärda del av Oozen som vi hade beställt. Sen kom Martin och snodde av min värdefulla Ooze. Sist kom Johan och Zara och hämta sina spel. Så kl 14 for jag iväg på affärn för att handla flingor, och där var det köööö. Så klockan var nog närmare halv3 innan jag tog mig iväg. Och vad har man gjort med mor, mormor och morfar och far i stugan då? Jo, spelat spel, målat vedbon, sovit middagar, ätit och tatt det väldigt lugnt. Söndag morgon for vi hem, och vad som hänt sen dess vet ni ju redan.

Nu ska jag ta mig lite glass och kolasås innan jag ska lämna rapport. Ha de!


"Det eländiga med glass är att den är godast när den är slut."

- Erold Bäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0