Dag 1 utan sötsaker

Jag och mamma hade som tänkt börja våra nya liv igår, men eftersom mormor envisades med att fylla 75 år då, så började vi idag istället. Nya liv innebär inga sötsaker och mer motion. Jag har inte ätit några sötsaker idag, och jag gick till jobbet på em. Så jag känner mig nöjd. Har nyss ätit lite smörgåstårta, och den är ju ganska fet, men det är inte det som räknas. Det är allt slisk och gott; godis, fika, chips och glass. Och det har jag inte ätit idag. Men mamma den fulingen har ätit rulltårta idag! Dom var säkert förbi hos Johan och Zara en sväng. Det som känns mest jobbigt just nu är att vi ska på bio nån dag när som helst, och jag äter ju alltid popcorn då. Finns inga godare popcorn än biopopcorn. Men nu ska jag vara stenhård, så jag tror jag ska köpa med mig vindruvor, det är ju gott och nyttigt. Inte godsaker i varje fall.





Nu ska jag slå på 2an och se hur det går för Malena i ESC-kvalet. Har ingen aning om vilket startnummer hon har eller så, men jag lär väl märka det nu.


"Jag går upp klockan sex på morgonen oavsett hur mycket klockan är."

- Yogi Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0