Duktig Lotta

Gud vad jag är duktig idag! Jag riktigt känner att jag är väl förtjänt en lat mysig em/kväll med mig själv och nybakt bulla och kall mjölk. Mmm, jag längtar redan tills jag har skrivit det här färdigt så jag får börja vara lat. Men jag kanske borde berätta vad jag har gjort för nyttiga saker idag.

När jag steg upp halv 10 klädde jag mig naturligtvis. Sen inspektera jag kyl och frys och sen blev det affärn. När jag kom hem så torkade jag fönstrena både in och utvändigt, trots att det regnade. Har bara balkongen kvar nu, men det är 6 stora åbäken som ska torkas på båda sidorna, men jag kan inte lyfta ner dom själv, annars hade jag gjort bort det idag också. Nåja, när fönstrena var torkade så blev det att byta lite gardiner. Jag älskar att stryka panelgardiner, för det går så fort, och man kan stryka två samtidigt. Sen blev det att uppdatera bakbloggen, det är alldeles för länge sen jag gjorde det, men nu blev det två inlägg, och ett till kommer senare idag. Sen dammsög jag hela lägenheten + soffan. Noppade även av den litegrann, min gröna mysiga filt luddar som fast sig i soffan. Och när det var gjort så blev det att baka en filbulla och äta en tunnbrödbruta till lunch. Och nu medan den kallnar skriver jag här. Ska snart skära upp några bitar, ta ett glas kall mjölk och se på Heroes.

Hade ju tänkt fara ut och springa idag, men bara för att jag verkligen hade bestämt mig så ska det regna. I och för sig så regnar det ju inte så jättemycket, men det droppar hela tiden, och då blir inte Åsen så mysig att springa på. Måste ju som börja träna upp lite kondis inför Vårruset på torsdag nästa vecka. Men jag får väl fara ut en sväng imorgon istället, och på fredag blir det att fara och simma. Och enligt mamma ska det vara en solig och fin helg, så då blir det väl hem och sola då! Och så Robinsonfinal på lördag!


"Urban, Vilhelmina, Blenda, så skall sommaren lända."


Ja, i måndags hade Urban namnsdag, och vädret den dagen var ju varmt med en del sol och en del moln. Så kommer alltså att Junivädret att bli.
Igår hade Vilhelmina namnsdag, och ska jag vara ärlig tänkte jag aldrig på vädret då, men jag har för mig att det inte var någon sol, och så blåste det ganska ordentligt, men luften var ändå ganska varm. Så Julivädret kommer bli blåsigt.
Och idag regnar det, så hela Augusti kommer alltså att vara blöt.
Vilken trist sommar vi kommer få...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0