Full på fika

Det har blivit en hel del fika idag. Har ju gjort en sockerkaka idag som ska bli myrstackar imorgon. Men självklart har man ju smakat lite av den. Sen blev det att baka kladdmuffins, och första plåten såg nästan brända ut, så jag var tvungen smaka en för att se om dom går att bjuda på. Den andra plåten blev däremot för lite gräddad, så jag var ju tvungen att smaka en sådan också. Inte bra det.
På KU så har vi bakat till Adventsmarknaden nästa lördag. Så då har man klämt i sig en chokladboll, en Turids kaka och en stor bit tosca-kladdkaka. Usch usch och fy. Riktigt gott, men inte bra. Har börjat tro att min mage inte riktigt tål för mycket sötsaker. Ibland då jag har köpt hem godis och ätit så kan jag bli dålig i magen dagen efter. Så egentligen borde jag kanske inte äta det alls? Men det är ju så svårt att låta bli! Borta går det bättre än hemma.. Suck...

Nu ska jag läsa bloggar innan jag säger godnatt till allt och alla.


"Djupt inombords är jag en väldigt ytlig person."

- Charles Haughey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0