Fredagsmys



Det är dags för fredagsmys! Det är inte ofta det händer här hemma. Man är ju alltid borta fredagskvällarna, och kommer hem vid 22-tiden. Då vill man bara lägga sig i sängen och läsa, man orkar inte slå på en film och börja mysa då. Men ikväll blir det av. Och jag som inte har ätit så mycket sötsaker och så sista tiden ska frossa ikväll! Har ätit en del godis redan tidigare i veckan, men nu är det Halloween och då får man äta godis. Har köpt och provat på två nya saker.
Det första är Marabous nya chokladkaka Vinter: Mjölkchoklad med karamelliserade kakaobitar samt nejlika och andra kryddor. Läste på en blogg om den här nya kakan för flera veckor sen, den skulle smaka pepparkaka. Nu när jag smakat den är jag lite besviken. Den smakar inte pepparkaka, vet inte riktigt vad den smakar. Tror den smakar mest nejlika, även om kardemumma står före på innehållsförteckningen. Men den är helt okej god.
Det andra nya är Estrellas Corners, Sombreros originals. Läste på Fokis blogg om dessa, och dom såg så goda ut så jag var tvungen att testa dom. Det är inte alls som chips, och smakar helt annorlunda. Det är ju majssnacks, så det är ju inte så konstigt. Dom smakar inte så mycket, lite salt, men man kan som ändå inte få nog av dom. Mamma gillade dom inte alls, men det gör jag. Fast jag vet ändå inte om jag kommer köpa dom någon fler gång. I så fall köper jag nog helst Marabou Amigo, en blandning av dessa två nya saker. För den är kalasmumma!

Nu är klockan snart 20 och jag ska se mitt första Idolavsnitt för i år. Ska bli spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0