2 liter svett

Idag har man inte gjort så mycket, fast ändå har man det. Jag har tagit tag i mitt arbetssökande nämligen. Var upp på pappas jobb (Hotell Storforsen) och pratade med hans chef om dom inte behövde extrafolk eller så. Hon tog namn och nummer och skulle höra sig för på dom olika avdelningarna (hotell, restaurang och städ) om dom behövde extrafolk. Så jag hoppas att dom ringer därifrån någongång. Ska bara putsa på mitt cv och sen lämna in det hos dom.
Har även hunnit vara på affären tre gånger idag. Först skulle mamma ha ost och skinka. Andra gången lite sallad och så inför middagen. Och tredje gången behövde jag själv på affären för att handla tjejgrejer.
Har hunnit se 2 CSI och ett Criminal Minds-avsnitt också.

När man sen tog sig hem till Älvsbyn blev det terminens första Korpenpass för mig och Zara, cirkelträning. Och himmel så jag svettades! Jag vet att jag brukar svettas massor, men brukar det vara så här mycket? Tydligen. Tog ut mig riktigt ordentligt, ingen mjukstart här inte. Precis som för Zara, fast hon tog ut sig stenhårt på gymet igår istället. Så det här blev hennes andra pass på det nya livet.
Dom har ju gjort om systemet lite på Korpen, både bra och dåligt tycker jag. Förut har det funnit papperslistor man har skrivit upp sig på. Då vet man att har man inte strukit sig innan kl 13 samma dag så måste man fara och träna, annars får man böta 70kr. Och det vill man ju inte, så då måste man fara iväg och träna fastän man kanske blev lite lat. Nu är det slut med papperslistor. Nu är det nummerlappar som gäller. Först till kvarn alltså. Så nu har man ju inte längre det där tvånget att fara, men då kanske man känner att man måste komma ännu tidigare för att få vara med på passet. Dom roligaste passen blir ju uppbokade apsnabbt. Men om man kommer 30 minuter innan passet startar så hinner man ju få sig en nummerlapp. Men i och för sig så är vi ju två tjejer nu som ska bli slimmade, så då peppar vi ju varandra.

Imorgon när jag vaknar (senast halv 9 hade jag tänkt, jag ställer klockan Zara så du slipper vänta så länge) så ska jag och Zara ut och gå. Och när vi traskat klart så ska vi upp på Korpen och köpa ett terminskort var. Sen måste vi även ta ut lite pengar eftersom vi ska på ljusparty på kvällen. Kommer bli kul att få lukta på dom nya dofterna. Känns som att Halloween Natt är något för Lotta. Men vi får väl se.

Nu ska jag gå och sova, eller lösa lite korsord i sängen först, sen sova. Lägger in en bild på världens snyggaste tjej först.



Kolla in smilet! Hur snygg får man bli egentligen?


"Vid åttiotvå års ålder känner jag mig som en tjugoåring, men dessvärre finns det ingen sådan i närheten."

- Milton Berle


Kommentarer
Postat av: Tea

Åh, vad gullig du är!



Jag mår nog ganska bra nu. Det är ju bara det här med att jag överäter. Annars är allt perfekt :). Jag ska komma hem som världens bästa människa, så ni behöver inte oroa er!



Kärlek

2009-09-24 @ 22:43:45
URL: http://teaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0