Botox

I natt vaknade jag och kände att något inte var riktigt som det skulle. Tillslut kom jag underfund med att mina läppar inte var som dom brukar. Så jag gick upp för att se mig i spegeln, och möttes av det här:





Inte lite svullna! Mamma blev förskräckt och kunde inte sova nå i natt. Hon har funderat fram och tillbaka, och har kommit på vad som kan ligga bakom mina botoxläppar. Och det är fisk. Åt nämligen lax till middag i lördags, och till både lunch och middag igår. Så hon börjar tro att jag har fiskallergi, men att jag kan äta det om det bara är någon gång då och då. För jag har ju aldrig annars reagerat på fisk, och aldrig sett ut så här heller. För jag har inte ätit något annat "olämpligt", så det borde ju vara det. Så hädan efter blir det fisk max en gång i veckan. Och jag kommer ALDRIG att förstora mina läppar! Never!

Så det höll på bli så att jag inte kunde följa och göra vinter i stugan. Men eftersom jag inte hade ont, och var  mindre svullen i morse så for vi ändå. Skulle det vara kvar nu ikväll skulle jag ha ringt till ÄVC imorgon. Och skulle det ha blivit värre idag så finns det ju en sjukstuga i Arvidsjaur. Men det blev bara bättre och bättre, och mitt på dagen idag så såg jag nästan helt normal ut.



Överläppen är något svullen fortfarande, men det är så lite så jag tror inte någon skulle märka det om jag inte sa något. Blåsorna som jag fick under läpparna är borta, så det blir inte att ringa ÄVC imorgon.

När vi kom in till Arvidsjaur i morse så föll det snöblandat regn. Det har alltså egentligen redan snöat! Jiihoo! Längtar till snön kommer! Men den får ju gärna vänta kanske två veckor till, så man hinner byta till vinterdäck och vinterstäda bilen. Har krattat löv och en himla massa barr idag. Det blev så fint så. Fick våfflor till middag hos mormor och morfar sen. Och sen bar det iväg till Älvsbyn och Step Up. Har sett CSI nu ikväll, och nu väntar jag bara på att Idol ska börja om så man får veta vilka som gick vidare och så. Inte för att jag sett mer än typ 10 minuter sammalagt av årets Idol, men det var ju en Piteåkille med ikväll, man vill ju att han ska gå vidare. Och på onsdag blir det väl Patriks tur, nästa Piteåkille(man). Sen blir det att gå och sova, har ju inte sovit sådär supermassor i natt.

Och förresten, fastän det inte finns någon snö och det fortfarande är gult i träden, så har jag fått jullåtar på hjärnan. Jag längtar tills vintern! Jag längtar tills det blir advent och man får sätta fram alla julsaker! Jag längtar tills det är tillåtet att sjunga julsånger!


"Du vet att du håller på att bli gammal när du bara får ett ljus på tårtan. 'Försök att blåsa ut det här', liksom."

- Jerry Seinfeld


Kommentarer
Postat av: lEmmal

Ojoj L8! Nu vet du då vad du ska göra om vill ha fylligare läppar för en kväll ;) haha

2009-09-29 @ 11:11:31
URL: http://www.lemmal.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0