Vuxen och trött


Vi börjar dagens inlägg med världens snyggaste tjej!


Vad har man gjort idag då? Börjar fundera vad man har gjort på hela veckan, den har ju bara sprungit iväg och gömt sig. Ja, jag vet då inte riktigt var den har tagit vägen, borta är den i varje fall. Idag har jag läst klart alla bloggar, tack och lov för det. Sedan har jag ätit våfflor till lunch, mums! När jag kom hem till Älvsbyn så blev det att börja packa upp alla kläder mamma har tvättat sen resan. (Ja, det är mamma som har tvättat i princip allt, dålig stil på mig.) Fast innan det så for jag faktiskt och handlade litegrann. Det enda som fanns i kylen var sylt, marmelad, juice och margarin ungefär. Men nu har jag köpt mjölk, delikatessbröd med sesam, ost, skinka, gurka och orientdressing, så man kan göra mumsiga mackor! Gick även och köpte en ny kedja till mitt kors, då min gamla gick av 1mm från fästet. Helt knasigt hur det kan gå av där, men det gjorde det. Tur jag stod i hallen i Vidsel och inte hade tappat det i Martins bil eller på grannens gräsmatta. Då hade jag kanske inte haft något kord kvar heller. Men 150kr fattigare för ett nytt scoophalsband i silver, dock något smalare än det gamla, så hänger det på sin rätta plats igen. Bra. Efter allt handlande och upppackande så blev det att se inspelade Privileged. Och när klockan blev 18 så for jag och hämta Emmy, sen iväg till Norrfjärden.

Nu är man hemma igen, för länge sen. Borde egentligen sova nu, för jag var trött redan då jag körde till Norrfjärden. men när jag kom hem gjorde jag mig två goda mackor, såg klart sista Privileged och så skulle jag bara läsa klart sista bloggarna. Men man läste ju några bloggar till, och några till.. Och så har det pågått i över en timme! Så nu hade jag tänkt slänga in ett snabbt inlägg för att sen få sova (tänderna är redan borstade tack och lov), men det blev ju som det blev ser ni. Men nu ska jag faktiskt säga godnatt ocg gå till sängs. Fryser om fossingarna, så det ska bli skönt att krypa under mitt tunna täcke. Kommer säkert frysa, men då har jag en filt till undsättning.

Måste bara få säga att lägenheten känns betydligt "vuxnare" ut. Isabelles babygym står nämligen en meter bakom mig, jag ska ta det till henne imorgon. Dom kunde inte ta det då dom for i morse. Men ni förstår säkert känslan då man sprungit runt med kläder och grejer hit och dit idag, och måste "kryssa" mellan babyleksakerna. Allt blir så mycket färggladare här hemma!


"Kärlek kanske inte får jorden att snurra, men jag måste erkänna att den gör resan värd besväret."


- Sean Connery



Avslutar kvällen med världens snyggaste (knubb)tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0