Fotoplanket

Idag så vaknade jag prick 7:40 av att Isabelle skrek. Jag flög upp och försökte sömndrucken att kravla mig mot barnvagnen, försöka hitta tutten... Men längre kom jag inte, för då hade mamma redan hunnit komma in och ta upp henne. Hon hade till och med maten hennes klar, så det var bara för mig att somna om. Sov till halv 10 eller något sådant. Skönt. Har ändå varit trött nästan hela dagen.


Faster byter om på Isabelle. Snyggt skötbord va?!


Vid 11 kom Johan och Zara, dom saknade lillan så mycket! Sen for vi iväg till Piteå för att se på fotoutställningen som brorsan varit med och ordnat. Fanns många finsa bilder där, och några väldigt intetsägande. Fyndade mig annars ett nytt reflex på Clas Ohlsons, eftersom Isabelle har snott mitt gamla. Hittade ingen bild på den, men det är en anka med yvigt vitt hår. Söt! Och sen blev det en godispåse på Lösviktshuset. Eller två påsar, en med godis och en med godis för dekoration av cupcakes.

När vi kom hem så hamnade jag och mamma i varsitt hörn av soffan. Mamma slocknade, och jag såg först det inspelade Criminal Minds-avsnittet från i torsdags. Sen blev det att se She's the man på Kanal5. Och när den var slut hade mamma vaknat, och då började vi se Over my dead body, men vi hann inte så långt så kom Zara och Isabelle. Så nu har vi hunnit vara ut och gått Hälsans Stig, matat lillan och nu blir det godnatt. Är jättetrött. Och jag måste upp och jobba ideellt på kyrkan imorgon. Högmässan är 11, så man får ju ändå sovmorgon. Hoppas det inte tar så lång tid med serveringen, för kl 15 hade vi tänkt se Flickan som lekte med elden.

Imorgon kommer det en to-do-this-week-lista hade jag tänkt. Då vet ni vad jag måste göra, så då kanske jag gör allt det då. Annars blir det väl aldrig gjort. Och gör jag allt som behöver göras är jag ju fri sen! Bland annat så måste fönstrena putsas, byta gardiner och andra husliga bestyr. Blir även en helg i Kåbdalis, så det ser jag fram emot!

Dröm gott!

 "Ingen skvallrar om andras hemliga, goda sidor."

- Bertrand Russell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0