På svensk mark igen

Och äntligen får man använda å ä ö. Har skrivit fel några gånger, även om man vande sig ganska fort.

Planet var i tid, landade 10 minuter före utsatt tid. Det var pappa som mötte oss på Kallax, vilket vi tyckte var lite konstigt eftersom Martin skulle hämta oss. Men så fick vi veta varför. Han var inlagd på SuS sen i fredags, och ingen visste vad som var fel på han. Alla på Kallax måste ha tittat lite snett på oss, här har vi just kommit hem från en semesterresa, och så sitter vi och gråter. Väl på SuS så var det betydligt bättre än vad vi hade väntat. Och igår mådde han tydligen bäst av alla dagar. Idag har vi varit och hämtat hem han, han har halsfluss. Så det var ju inte så farligt som först befarat, men det är inte bra med han ändå. Hoppas det vänder snart, han har två som sköter om han, så det ska nog gå bra.

Nu sitter man hemma i Vidsel. Zara, Johan och Isabelle har följt oss hem ikväll. Och sötfjärten är betydligt nöjdare och gladare idag än då vi var dit igår. Hon har nämligen varit förkyld, även om hon är betydligt bättre nu, men det tar ju på krafterna också.

Nu vet ni att jag är hemma i varje fall. Folk tycker vi är bruna (yes!) och jag kan nog erkänna att jag tycker jag är ganska brun också. Bilder kommer så småningom här, och sen kommer jag ladda upp betydligt fler på pixbox. Nu blir det godnatt. Måste vara utvilad imorgon då jag och mamma ska vara barnvakt, Johan och Zara ska till stan en sväng nämligen. Passade ju som bra när dom ändå är här, så vi får låna hon några timmar.

Sov gott, gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0