Läkarbesöket

Ja, inte var det mycket man fick veta där inte, fast ändå fick jag veta en hel del. Jag fick gå på tå, gå på hälarna, böja mig mot golvet med raka ben. Han böjde i armar, ben och fingrar. Slutsatsen av det hela var den att jag är överrörlig, och överrörliga människor har lättare att få ont i kroppen. Så just det sa mig väl inte så mycket. Jag ska promenera och träna, det är bästa medicinen. Speciellt magen.
Men sen så började vi prata om min astma och mina mediciner, så jag ska få en kallelse till en s-blabla-någonting och kolla min lungkapacitet. Han tyckte jag skulle lära mig ordentligt om min astma, jag måste känna den. Han jämförde astmatiker med diabetiker. Diabetiker kollar blodsockret ofta. Astmatiker ska kolla lungkapaciteten ofta.

Så, nu måste jag försöka ta tag i träningen igen på allvar. Är jag inte på byn och Nautilus så får jag väl göra det bästa av gymmöjligheterna i Vidsel. Nu måste jag verkligen ta och kolla upp gymet på hotellet. Det ska tydligen suga, men något användbart måste det ju finnas där. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0