Läkaren ringde

Ja, så ringde det helt plötsligt då jag sitter och vispar ägg och socker på jobbet. Dolt nummer, så man undrade ju vad det var. Men det var läkaren som ringde och berättade att han fått röntgensvaret. Som visade nada. Så han kunde inte göra mer nu än att be mig gå till sjukgymnastiken och få ett träningsprogram som ska minska smärtorna. Och det hade jag ju redan tänkt göra, så fort jag fått svar på röntgen. Så imorgon eller på måndag ska jag ringa min SG och boka en tid.



Har ju tänkt fråga han om vilka maskiner jag kan använda och vilka jag ska låta bli på gymmet. Anser inte att gympersonalen är så välutbildade att dom kan säga vilka maskiner jag ska låta bli om jag har dålig rygg och så. Tror en SG vet det bättre. Men förmodligen kommer det inte bli så mycket maskiner i framtiden. Lite armar kan man säkert köra utan problem, kanske någon benmaskin också. Vi får väl se.

Här på jobbet har man rast för tillfället, men vi har varit riktigt effektiva idag. Så nu bakar vi för fullt! MalinG har gjort en banankaka, MalinP en mazarinkaka och jag en kladdkaka i micro. Och så bjuds det på blåbärspaj med vaniljsås till efterrätt för gamlingarnas del. Gud va tjocka vi och dom ska bli!


Bild lånad av Elin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0