Pappersfix

Usch vad jag skäms över mig själv. Är över en månad sen jag skulle ha skickat in några papper, men jag har fortfarande inte gjort det. Har delvis glömt, delvis skjutit upp det. Men nu har jag fyllt i alla papper kan kan fylla i just nu, har några kryss kvar att sätta. Sedan blir det att ringa personalkontoret x 2 på måndag, och bara hoppas att någon jobbar.

Sen måste jag även ringa min nya chef på måndag. Vi började prata igår på jobbet om att man bara får spara 5 semesterdagar till nästa år. Ringde upp lönekontoret och fick reda ut det hela. Om man har en anställning så måste man ta ut 20 dagar på ett år. Men eftersom vi (en del av oss i alla fall) inte har varit anställda ett helt år, utan bara 8 månader, så har vi inte ens 20 dagar att ta ut, utan 17. Så då måste vi prata med enhetschefen, som då bestämmer om vi får spara kvarvarande semesterdagar eller om vi får dom utbetalda istället.
Visste jag om det från början hade jag naturligtvis tagit mer semester! Har totalt tagit 3 dagar under det här året, och räknar man ut det exakt med den kvot vi har så har jag 13,64 dagar kvar att ta ut. Fick jag välja skulle jag hellre ha semster 8 dagar extra, än att få dom utbetalt. Visst, 8 dagar blir ganska mycket pengar, det är ju 2 veckors lön! Men det skulle vara ganska skönt att få vara ledig 8 extra dagar också.
Men som sagt, vår chef jobbade sin sista dag igår, och nu får vi en ny chef. Så då blir det att prata med henne istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0