Frisör

Idag har jag fått agera frisör åt Zara och mamma. Zara ville göra ett andra försök med mammas julklapp Babyliss iCurl, så jag lovade att hjälpa henne. Och vilket resultat alltså! Är riktigt nöjd! Jag och hår brukar inte alls gå ihop, men nu lyckades jag verkligen!


Färdigsminkad Zara.


Glammiga lockar.


Jag vill också ha långt hår!

Sen så ville ju förstås även mamma bli nyårsfin.


Nervös inför fotograferingen.


Lockigt.


Snyggt!

Och jag måste påpeka att både mamma och Zara har världens rakaste hår, båda två. Mammas hår är sådant att allt man försöker göra går ut efter 5 minuter, men det här har faktiskt suttit hela dagen! Och Zara var så rädd att hennes lockar skulle försvinna, så hon bad mig att spraya varenda lock, om det nu skulle bli några lockar. Och det blev det ju! Började som förstå hur man skulle använda tången, motför första gången vi provade. Men hårsprayet tog då slut kan jag lova. Zaras långa hår, och en liten flaska.


Snyggingen här var svårlockad, så hon fick stå över. Om några år kanske?

Nyår, då ska man äta gott. Jag och mamma åt stekt halloumi till förrätt och tacos till varmrätt. Efterrätten bestod av både kladdkaka och godis. Bella åt välling, plommonpuré och smörgåsrån. Plommonpurén var nog godast.


Halloumi. Kanske världens godaste ost. För er som aldrig smakat så är den salt och knarrig. Supergod!


Kommentarer
Postat av: Martin

Ni verkar haft mysigt :) Mamma ser ut att ha en snus inne på första bilden :P

2010-01-01 @ 18:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0