Hemma på byn igen

Nu har man flyttat tillbaka till Älvsbyn efter två veckor i Vidsel. Men har ändå knappt hunnit vara hemma, eftersom Zara inte ville vara ensam ikväll. Så som den snälla svägerskan man är så kommer man till undsättning. Bella var söt som vanligt, lite grinigare bara. Men inte undra på det då hon fått spruta idag. Hon somnade då snabbare än kvickt efter sista vällingen, och Zara vann överlägset i Femhundra.

Kom just på att det inte blev något Veckans Tips i förra veckan, men jag får väl ursäkta mig med att jag knappt suttit vid datorn. Men i veckan kommer det allt ett Veckans Tips, så håll utkik!

Mamma väckte mig 7 imorse och sa att jag var tvungen att hjälpa henne. Strömmen hade gått, och det hade gnistrat till någonstans. Så upptäcker vi att kontakten som går mellan förgården och stolpen har brunnit! Inte kul. Så det var bara att ringa pappa så han kom upp. Han fick stämpla ut från jobbet för det, men jobbade såklart in det sen igen. För det var nämligen så att bilen inte startade. Den startar oftast inte när det är kallt, så vi hade ställt den vid förgården för att kunna koppla i motorvärmaren. Men det är som svårt när man inte har någon ström. Vi hade bara tur att bilen sen startade, trots att vi använde startkablar kopplade till mammas bil (som pappa kom upp i). Men efter ett tag så gav den med sig och startade.

Nu ska jag gå och sova, för kl 9 ska jag träffa Annika utanför badhuset. Jag har ju som sagt köpt nautiluskort, så nu ska här börja tränas! Men börjar mjukt (pga ryggen) med att gå på löpbandet. Börjar med styrka sen.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0