Isabelles födelsedagstårtor

I söndags var det dags för Bellas första barnkalas! Och jag hade lovat Zara redan då hon var liten, liten bebis att jag skulle göra tårtor då hon fyllde år. Så sagt och gjort.




Två likadana Hello Kitty-tårtor.

I söndags hade hon barnkalas, så halva lördagen var det tårtskapande som stod på agendan. Mamma har hjälpt mig med alla tårtor, så riktigt hela äran ska jag inte ta åt mig.

Igår var det dags för tårtbakning igen. Två till skapelser, men tyckte det skulle bli lite trist med 4 exakt likadana tårtor, så på eget bevåg gjorde jag en med en annan Hello Kitty-figur på.





Det är fjärde (femte) gången jag gör tårtor på det här viset. Alltså, inte gräddtårtor. Men det är första (andra) gången jag gör dom helt själv, från grunden. Med hemmagjord sockerpasta och så.
Himl kul är det!

Och jag har fått min första beställning idag på tårtor. Bara jag får upp allt på bakbloggen så hade jag tänkt skriva att jag även kommer göra tårtor på beställning (i mån av tid). Jag hann inte det, men har ändå fått beställning! En kompis till Zara var på kalas idag, och hon tyckte tårtorna var så fina och undrade om jag inte kunde göra tårtor till hennes sons födelsedag. Ja, absolut!

Det här kommer bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0