Röntgen

13:40 infann jag mig på Älvsby Vårdcentral, med låga eller inga förhoppningar alls. Men som ni kanske redan har förstått så skrev läkaren en remiss på röntgen i Piteå. Tack för det! Skulle själv få ringa och boka tid, men när jag kom på jobbet så hade dom hunnit stänga för dagen. Men kl 9 imorgon sitter jag med telefon i handen kan jag lova. Och sen kl 10:10 ska jag tillbaka på ÄVC för att ta nå prover. Dom kunde inte ta dom idag, för dom får inte stå kvar över natten, det måste vara färska prover.

Läkaren kom ju ihåg mig från i påskas då jag var in för ryggen. Fick göra om en massa övningar, han bände och vred i benen än hit än dit. Han tryckte på höfterna och i svanken. Och i svanken gjorde det ont när han tryckte, och det var ju inte bra. Han sa att hade jag varit gammal hade han inte brytt sig så noga, men eftersom jag är ung så ville han ha en röntgen på bäckenet. Sen så ska jag sluta med tabletterna. Eftersom dom inte hjälper är det ju onödigt att trycka i sig en massa piller, och det är ju sant.
Han var lite rolig också. Han frågade om jag var gravid, och jag svarade nej. Så gjorde han någon anteckning, tittade på mig igen och frågade om jag var helt säker. Ja, jag är 100% säker! Så skrattade vi lite båda två.



Så det känns ju ändå ganska bra det här. Igår var ju en bra, smärtfri, dag. Idag har varit en bra dag, även om jag inte alls har varit smärtfri. Men det känns skönt att man faktiskt får en utredning, eller vad jag då ska kalla det. När läkaren min har fått röntgensvaren skulle han höra av sig. Hittar han något så är det ju bara att påbörja behandlingen. Hittar han ingenting hoppas jag han söker vidare. Men han sa att han inte trodde det var ryggskott. Då vet jag egentligen inte om han menar det jag fick i julas eller om han menar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0