Vilken dag alltså

Började dagen med stress och avslutade dagen med stress. Puh!

Tänkte inte på det igår, men idag gjorde jag det. Jag var själv på frukosten, med 130 gäster! Det är inte kul det. Blir inte så bra service då allt tar slut samtidigt, men jag kan ju inte dela på mig och gjorde mitt bästa. Jag hade ändå sånt flyt att så fort någon sa att "äggen är slut" så hade jag ägg i ugnen, eller om baconet var slut så höll jag på att steka. Supertack till Lena och Sara i städet som ställde sig och diskade. Guld värt!

När klockan blev 12 skyndade jag mig hem, såg tv hela dagen. Sen när jag for tillbaka på hotellet kl 17 så var det föllt ös. Jag, Cip och Jocke har sprungit fram och tillbaka som skållade troll, det var så sjukt mycket folk! Och en jäkla massa disk blev det också. Tack Jonas för att du hjälpe till med disken! Även nu skulle vi ha varit en till som jobbat. När det blir så mycket vet man inte riktigt var man ska börja. Men alla fick då den maten dom beställt, och även någon krona i dricks fick vi.

Nu ska jag läsa bloggar innan det blir godnatt. Har samma skift imorgon, frukost + middag. Men den här gången blir det mycket lugnare. Ca 30 frukostgäster och kanske 10 boende på kvällen. Soft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0