P-fest

Igår jobbade man först 8-13:30 på nya jobbet, sen blev det en handling och solning innan jag for till Vidsel. Dusch, middag och bus med Bella innan jag började 18 på hotellet. Jobbade till 01:00, och efter det blev det p-fest i Raimos. Himla trevligt hade vi måste jag säga. Skrattade så mycket att jag skulle ha trillat av stolen flera gånger om man inte hade kunnat hålla i sig i baren. Lugnt, stilla och fruktansvärt roligt var det.

Till Two Olsson Sisters som undrar över mitt nya jobb. Jag är ju egentligen undersköterska och har jobbat som det i snart 6 år. Men då våran kommun är sämst så har jag bara jobbat två dagar sen augusti -09. Fick ju som tur var börja på hotellet i januari -10, annars hade jag nog gått under. Men nu hade dom ett jobb att erbjuda på ett äldreboende i Älvsbyn, och eftersom det är det jag trivs bäst med så tog jag det. Så på måndag börjar vi på riktigt. Då får vi in tre boenden, och sen får vi en till varje dag resten av veckan. Så sista och åttonde gamlingen kommer veckan därpå, och då har vi fullbelagt.



Jag kommer naturligtvis fortsätta jobba extra på hotellet, för tjänsten är bara på 75%. Så det kommer faktiskt kännas bra med två jobb, då hinner jag aldrig bli less. Eller som Vegard sa, jag blir less på båda!

Nu väntar jag bara på att mamms, papps och Bells ska komma och hämta mig. Jag är inte så tokig att jag kör hem nu, vi gick och la oss strax efter 5 imorse. Så det blir att vara i Vidsel idag och busa med Bella.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0