Finaste flickorna

Igårkväll kom Johan, Zara och flickorna till Vidsel för att fira påsk, då det inte blev i Kåbdalis. Imorse då jag vaknade och steg upp var alla redan uppe. Och det första som händer är att mamma frågar Isabelle vems väska som ligger på stolen, och pekar på min väska. Så svarar skönungen Dotta! Hon har alldeles precis nyss lärt sig att säga Lotta! Tror ni fasterhjärtat smälte nå?! Och hon har sagt Dotta flera gånger idag, så det är inte bara en engångsföreteelse. Det kan vara det ibland vet ni. Sen uttalar hon det som O och inte Å. Och ibland med långt O. Dootta.

Sen så började mamma att baka en pensionärskaka, så jag tyckte Isabelle skulle gå och kolla vad farmor gjorde. Och det slutade med att hon fick hjälpa till med baket. Och det är då den godaste pensionärskakan (Sverigekaka för er som funderar vad det är) jag någonsin har ätit! På hedersord!


Baka baka liten kaka.

Efter att kakan hamnat i ugnen klädde vi på oss och gick ut lekte. När det närmade sig lunchtid så startade jag elden och Bella fick äta lunch och sen sova middag. Vi grillade korv och mumsade på pensionärskakan. Tillslut så vaknade den minsta Norén och fick lite lunch i magen även hon.


Tittut!

Kommentarer
Postat av: [email protected]

härligt med bak o ute lek

2011-04-23 @ 03:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0