093

Som en del av er vet så räknar jag bilarnas registreringsnummer. Det är en lek som är rikskänd, eller vad jag då ska kalla det. Det hela börjar med att man ska se en bil med regnr 001. Nästa bil ska ha 002, sedan 003 osv. Men man måste se dom i ordningsföljd. Om jag till exempel är ute och kör bil och ska se 015, så möter jag 016 och precsi efter det 015, så får jag inte räkna 016 om jag inte kan se den efter jag sett 015.

Nu är det så att jag i ett halvårs tid ska se 091. Och jag har sett alla nummer på 090 som går att se, utom just 091. Det har varit psykiskt jobbigt! I fredags då jag gick till jobbet i godan ro så gjorde jag som jag alltid gör, kollar regnr. Så såg jag 091 och höll inte på att reagera. Efter två sekunder insåg jag att det var 091 jag såg! Blev så glad att det var inte sant! Skickade ett sms till både mamma och Jennifer, som båda räknar nummer. I samma sekund som jag skickat iväg det kommer 092 farandes! JIHAA!!! Det gjorde min dag kan jag lova!
Och det mest roliga var nästan att innan jag såg 091 såg jag 094. Och efter jag sett 092 såg jag 095. Inte dåligt, men istället för 095 skulle det ju ha varit 093.

Nu vet jag ju att alla övriga 090-bilarna finns på byn, så jag hoppas inte det dröjer så länge innan 093 uppenbarar sig för mig, igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0