Mästerskapet

Nu är tjejernas Kraft & Hälsa Mästerskap över för denna gång. Imorgon är det killarnas tur.

Hur gick det då? undrar ni säkert. Det gick åt fanders. Nästan i alla fall. Efter en del avhopp var vi bara 6 tjejer som tävlade.
Jag kommer som inte ihåg hur många reps jag gjorde på varje gren, men det lär ju komma ut på Kraft & Hälsas hemsida inom kort. Hoppas det i alla fall.
Första grenen var marklyft, och jag var först ut. Såklart. När har man någonsin turen att få starta i mitten? Men jag gjorde bra ifrån mig, 34 reps tror jag det blev på 60 kg, vilket tog mig till en andraplats! Det kändes bra att starta så!


Sofie, grensegrare i marklyft.

Men sedan gick det utför. I bänk hann jag inte ens tiden ut innan dom lyfte upp stången för mig. Jag skulle ner och vila på bröstet då jag hade 20 sek kvar, men han som vaktade trodde nog att jag dog, för han lyfte upp den. Kändes lite surt, men jag hade nog ändå bara orkat 1, max 2 reps till. Men ändå.


Jag i bänkpress.

Sedan blev det bicepscurls, 17 reps tror jag, dåligt. Sen knäböj, vilket inte heller gick bra, men det är den jobbigaste grenen. Sedan var det paus i 20 min.


Zara i knäböj.

Då femte grenen skulle börja så vände dom på startordningen, så istället för att starta först gick jag ut sist.
Militärpress för först ut. Jag måste verkligen träna upp mina axlar, är så sjukt svag! Och det har jag alltid vetat om.
Sedan kom den grenen som gick fortast att klara av, nämligen chins. Hälften av oss klara minst en. Jag var så sjukt nära, det saknades kanske 2-3 cm. Kändes surt, men jag hade inte förväntat mig att klara av någon heller.
Sedan var det sista styrkegrenen, dips. Mäktade med 8 reps, varav den sista dömdes bort för att jag slängde lite för mycket med benen. Men det kändes sjukt skönt! 7 är ju inte heller fy skam!


Jag i dips.

Sedan blev det dags för mördargrenarna, stakning och rodd. Där körde man två och två mot varandra. Eftersom en tjej har lite taskig rygg så ställde hon inte upp i dom grenarna, och jag fick köra själv. Gick ut hårt i stakning, men efter 100 m vara jag helt slut. Gjorde 500m på 2.19 min. Betydligt bättre än då jag provade på första gången i måndags, då stakade jag på 2,32 min eller liknande.
Innan rodden fick vi 10 minuters paus, och det behövdes. Det brände så hemskt i bröstet på mig och jag började hosta. Men så är det att ha astma och vara lite förkyld.
Inför rodden så gjordes startordningen om igen. Nu var det den som låg sist som skulle starta först, den som låg bäst till startade sist. Just då så låg jag inte så bra till, utan fick starta först. Och ro ensam igen. Men det gick riktigt bra, och jag rodde 500 m på 1.58.9 min. Det var så bra att jag blev grensegrare! Zara var inte glad efter sin rodd, och jag förstår henne. Att komma tvåa och bli slagen med 1 hundradel kan inte vara kul. Hon rodde alltså på 1.59 min. Men jag slutade på topp, och det är väl det som räknas?!

Sofie hade flest grensegrar, och blev överlägsen vinnare med 112 poäng! Och Zara den rackaren kom trea! Heja tjejer!


Sofie med storbucklan och ett presentkort på Sportringen. Zara med lillbucklan.

Vi som kom 4-6 och blev utan buckla fick istället en t-shirt eller ett linne. Jag valde ett linne.




Det var det mästerskapet. Hoppas det blir ett nytt nästa år. För då ska jag se till att vara ännu starkare och uthålligare!

Just ja, jag blev 5a.

Kommentarer
Postat av: Elin

Bra jobbat!!!! :)

2011-02-27 @ 16:14:45
URL: http://lejjaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0