Delad tur idag

Oj vad jag inte har gjort något vettigt idag. Jobbat 7:30-13. Cyklade hem och såg på Fringe och började se på filmen jag spelat in, men blev så sjukt trött att jag la mig och sov middag ett tag. När jag vaknade fortsatte jag se filmen, men jag vet inte om det orkar se klart den, verkade inge bra alls. Kl 16 var jag tillbaka på jobbet, och slutade 20:30.



Nu har jag läst igenom alla bloggar. Är sås jukt sugen på att äta en massa godis och skit nu, men jag försöker verkligen hålla mig ifrån det. Elli bakade äppelpaj på jobbet till efterrätt, men jag bad henne baa göra varma äpplen med kanel på till mig. Men nog vattnades det i munnen mer än en gång då jag såg alla gamlingar äta jättegod (antagligen), nybakad äppelpaj med vaniljsås till.
Och sen står det såklart en kola- och jordnötspaj i kylen som vi fick av en anhörig igår. Tror ni den ser nå smarrig ut? Ja, absolut. Massor!

Men jag ska vara benhård fram till Stockholmsresan. Då har jag varit utan godsaker i 10 dagar. Men både jag och mamma har sagt att vi ska fika varje dag där, så det så! Och veckan efter det börjar jag nog med att inte äta godsaker på veckorna, utan bara på helgen. Då totalförbjuder man sig inte, utan då har man istället något att se fram emot! Det verkar väl vettigt så säg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0