Denna Försäkringskassa

Hade fått "brev" från Försäkringskassan då jag kom hem. En typ av lönespec, fast det är aktivitetsstöd, en form av stämpling. Fast från FK istället för från A-kassan.

Upptäcker att jag har fått ut ersättning för dom månaderna jag vet att jag har jobbat minst 180 timmar! Hur är det möjligt? I juli jobbade jag ca 240 timmar, och jag har ändå fått ut 1 dags ersättning. Var brister det? Är det jag som är så urbotat dålig på att räkna och kryssa i rutorna på papprena som jag skickat in, eller är det deras maskiner som är dåliga på att läsa av? Eller rent av dom?!



Har nu mailat och frågat om detta, hoppas på ett svar snabbt. Typ till på måndag. För jag vill inte ha pengar som jag inte har förtjänat. För det kommer bara slå tillbaka på mig senare. Då kommer dom säkert upptäcka det och kräva tillbaka alla dessa pengar. Även fast jag inte är fattig just nu, så känns det ju inte särskilt kul om jag till sommaren eller hösten måste betala tillbaka flera tusen kronor. Nej, då betalar jag hellre tillbaka dom nu på stört, såvida jag inte förtjänat dom. Men det låter himla konstigt, tycker ni inte?


Kommentarer
Postat av: Erika

Dom har massor å göra å dom blir tvingade att göra ett x antal ärenden per dag å gör dom inte det så blir de straff typ. Försäkringskassan är rena straffjobbet.

2011-01-28 @ 18:04:32
URL: http://www.mittlovihokksund.blogg.no
Postat av: jonas

Haha ja nå fel är de. Jag fick vänta 2 månader innan jag fick betalt av dom.

2011-01-28 @ 23:33:28
Postat av: Anonym

Haha ja nå fel är de. Jag fick vänta 2 månader innan jag fick betalt av dom.

2011-01-28 @ 23:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0