Barnvakt

Ikväll har jag varit barnvakt åt världens finaste flickor! Zara skulle iväg till Piteå och Johan skulle iväg och klättra. Så 17:30 blev jag ensam med flickorna, men efter ett tag kom mamma, stannade en dryg timme. Lyckades inte riktigt få med det på film, men Ronja har änltigen börjat krypa! Eller, krypa och krypa, men börjat dra sig framåt. Fort går det inte, men hon kan ta sig framåt i alla fall! Stort framsteg!



Kl 19 fick dom välling båda två, och sedan gjorde jag Ronja klar och la henne. Lättare barn att lägga finns inte! Man säger godnatt, puss och lägger sedan ner henne i sängen. Klart! Enkelt va! Sedan for mamma hem, så då blev det bara jag och Bella kvar. Vi gungade lite i hennes hokus pokus-stol. Eller ganska mycket. Sedan fick hon borsta tänder och sen blev det att läsa saga i sängen. Blev tre böcker, men det vara bara den första jag fick läsa ordentligt. Sedan har jag legat och strykit henne i 15-20 minuter, hon älskar det! Slutar man lägger hon tillbaka handen på ryggen/magen så då är det bara fortsätta. Hörde när Zara kom hem, men låg kvar ganska länge ändå, hade som planerat att hon skulle få hinna somna. Men det gjorde hon inte. När jag gick ut tittade hon bara på mig med sina fina ögon. Inte ett knyst sa hon. Gissar att hon somnade ganska fort efter det, hon hade gnuggat sig i ögonen mer än en gång.



Nu ska jag se lite film innan jag lägger mig också, man blir ju trött av att söva barn.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad snällt att du kunde vara barnvakt så Zara kunde följa mig :)

2011-07-15 @ 00:11:28
URL: http://sofieri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0