Böckerna om Arn

För två år sen började jag läsa böckerna om Arn av Jan Guillou. Tänkte att böckerna brukar ju oftast vara bättre än filmerna, och filmerna om Arn är ju bra. Så jag började läsa. Sista boken om Arn, Riket vid vägens slut, läste jag ut på en vecka när vi var i Cypern. Sen jag hade kommit hem började jag läsa den sista boken, en fristående fortsättning som handlar om Arns barnbarn Birger. Men det rann som ut i sanden och jag läste inte mer än några sidor. När vi for till Turkiet bestämde jag mig för att det var dags att läsa ut sista boken. Och i förrgår läste jag sista sidan. Dom är jättebra böckerna, men på något vis samtidigt lite tunglästa. Vet inte om det beror på det lite äldre språket Jan har skrivit med, eller att ett kapitel kan vara 60 sidor långt. Självklart är det ändå bra styckeindelat, så man inte behöver sluta mitt i en mening eller så. Men helt klart läsvärd är serien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0