Strax ut på löprunda

Jag riktigt längtar tills jag får fara ut och springa idag! Är i Vidsel då jag jobbar på hotellet ikväll, och även igårkväll. Och jag har bestämt mig för att fara och springa till skolskogen! Är år och dar sen man var där sist!
För er som inte har gått skola i Vidsel så kan jag berätta att skolskogen är en bit skog en bit bortanför skolan som vi brukade gå till om våren/hösten. Alltså, vi gick dit med skolan. Ibland hade vi en friluftstimme så vi åt medhavd matsäck där, lekte någon lek. Ibland hade vi lektion där ute. Jag kommer ihåg en gång i låg- eller mellanstadiet då vi fick kolla hur gamla en del träd var. Man borrar/sticker in en liten grej som tar ut en liten pinne ur trädstammen, och sen räknar man ringarna, årsringarna. Då får man veta hur gammalt trädet är.

Har som sagt inte varit i skolskogen på flera flera år, så nu kände jag att det var dags! Ska bara ner på Ica och handla åt pappa först, han är strängt upptagen med att sätta upp en massa glasrutor i mammas nya växthus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0