Fransk manikyr

Den sista kvällen i Alanya så unnade jag och mamma oss lite fransk manikyr. Herregud vad fint det blev runt nageln, men resten var jag inte så imponerad över. Hon puttade inte upp nagelbanden och när hon sen målade dom vita tipparna blev det lite snett och väldigt rakt. I och för sig ska väl fransk manikyr målas ganska rakt, och helst på långa naglar. Men själv anser jag att det vita ska täcka hela utväxten på nageln, inte lämnas omålat i kanterna.


Förstår ni vad jag menar? Det är ju inte fult alls, men lite konstigt tycker jag bara.

Sen i helgen så tänkte jag att jag skulle prova på en egen variant av fransk manikyr. Nämligen en helt annan färg än vitt på tipparna. Har sett i någon blogg för länge sen en tjej som hade målat röda tippar. Så jag testade först med ett mörkt knallrosa, men det blev väl si så där. Sen provade jag med ett svart, och det blev snyggare. Jag var inte så himla noga då jag målade, så det är ju lite ojämt, men såhär blev det resultatet:


Dåligt målat, jag vet. Men inte så dumt va?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Himla fint :) Vid vilken av stränderna bodde ni?



Sv: Lik pappa men söt ändå som jag brukar säga ;)

2011-05-17 @ 12:45:34
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: lEmmal

Riktigt nice med de svarta tipparna :D

2011-05-17 @ 14:41:03
URL: http://www.lemmal.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0