Hobbit - En oväntad resa

Har varit och sett premiären av första filmen om Bilbo, Hobbit -En oväntad resa. När jag insåg att den skulle vara i nästan tre timmar undrade jag hur dom skulle kunna klämma ut så mycket av en så tunn bok, speciellt med tanke på att det kommer två filmer till. Men det blev inte alls långtråkigt! Visst hade dom kunnat korta ner vissa scener, men det handlar i så fall om kanske 15 minuter, den skulle ändå bli 2,5 timmar. Men den var jättebra! Däremot hade jag hellre sett den utan 3D, tyckte det var dåligt med effekter, men här i Älvsbyn fanns det inte så mycket att välja på. Sen tyckte jag heller inte att det var bättre kvalla på filmen i jämförelse med andra. Det har pratats så mycket om att den skulle visa 48 bildrutor i sekunden i stället för dom 24 vanliga. Men jag är ju inte speciellt teknisk av mig och har väl inte det tänket heller. Nåja. En bra film jag rekommenderar alla Sagan om ringen- och fantasyfans att se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0