Fullt upp

Har haft fullt upp sista dagarna. Onsdag efter jobbet for jag hem till mor och far. Jag och mamma myste framför TVn hela kvällen.
Torsdag var det frukost på hotellet och sedan kväll på Nyberga. Och där emellean hann jag inte med speciellt mycket.
Fredag jobbade jag till 12 och sedan skyndade jag iväg till Piteå för att lämna in bilen på 3-årsservicen. Tog bussen in till stan och hittade lite smått och gott, mest nya lack till naglarna! Då bilen var klar tog jag bussen ut till Backcity igen. Sedan åkte jag iväg till Rosvik och hälsade på Familjen Larsjos. Mycket trevligt! Lilla Elensia, som inte är så liten längre, var inte alls rädd för mig utan jag fick gladeligen hålla henne!
Kl 19 befann jag mig i Norrfjärden för lite blåsande. Och sen var det bara att köra till Vidsel. Mätaren i bilen visade som kallast -37 grader!



Och såhär kallt hade mamma och pappa det lördagmorgon kl 6:30. Hade kopplat bilen så motorvärmaren skulle gå igång vid 3-tiden. Då jag sätter mig i bilen och ska köra upp till hotellet är det lika kallt i bilen som ute. Jahapp, då hade inte timern slagit igång. Förmodligen strejkade även den då det blev så kallt ute. Tur man har koll på vem man jobbar med, för annars vet jag inte om jag hade tagit mig upp till hotellet i tid. Ringde hotellet och bad om numret till tjejen jag skulle jobba med. Hon var just då i Tväråsel, så när hon var på flygrakan ringde hon så jag sprang ut på storvägen. Så då kom jag mig upp till hotellet i tid!

Hade frukost på drygt 3 busslaster Jokkmokks marknad-besökare. Det har nog aldrig någonsin varit så kallt i restaurangen som då! När dom alla stod och trängdes i receptionen så åkte ju skjutdörrarna som leder ut upp och igen. Hela tiden! Så dom stod praktiskt taget öppet hela tiden! Stackars flickorna som jobbade i receptionen!
Då frukosten var över fick jag köra ner till träkåtan och börja elda, jag skulle nämligen ha en lunch där kl 12. Det var 4 grader varmt då jag kom, och efter att ha eldat i två timmar så hade jag fått upp värmen till ca 10 grader. Kan säga att nästan alla satt med mössa och jackor på och åt sin lunch.

Kunde sluta vid 14-tiden. For hem till mor och far och där gjorde vi pizza till middag! Har länge varit sugen på hemgjord pizza så det passade ju ypperligt! Bella var så söt då hon ville laga mat samtidigt som jag skulle steka lite blodpudding till Ronja. Hon skulle göra "makedoner", makaroner alltså. Hon fick några okokta makaroner i en skål. Så satt hon med en brödpensel, en visp och en vitlökspress och lekte. helt plötsligt säger hon att hon har slut makaroner. Och hon hade faktiskt det! Men så gick mamma förbi Bella precis då och upptäckte vars dom hade tagit vägen. Hon hade lyckats lista ut hur vitlökspressen fungerade, så hon stoppade ner en makaron i den och tryckte ihop. Så vi hade makaronflis i hela köket! Tur det finns dammsugare!

På kvällen blev det Melodifestivalen med Annika. Våra favoriter Dead by April och Loreen gick vidare till finalen! Heja heja! Hejade först på DbA, men jag tror att jag håller lite mer på Loreen nu. Fast jag är inte säker än. Vi får väl se i finalen vad som händer.

Nu ska jag springa ner i tvättstugan och hänga mina ytterkläder på tork. Har tvättat dom då dom stank av rök från eldningen igår!

Ett väldigt långt och hattigt inlägg. Take it or leave it.

Kommentarer
Postat av: Johan

Varför åker man till norrfjärden och blåser?

2012-02-05 @ 19:09:17
Postat av: Hanna - mamma till Elensia

Johan: Bättre det än att vara i Älvsbyn och suga kanske? ;]



Attans vad kallt men kul att du kom och hälsade på ändå!



SV: Tack själv! Det ska vi absolut göra och vi ska försöka ta oss till Älvsbyn också... :]

2012-02-05 @ 21:20:25
URL: http://larsjos.com
Postat av: Hanna

Ja, det är verkligen kallväder nu..Men snart vänder det nog :)



Sv: Tack så mycket! Tror själv att det inte blir leverans förrän i oktober, men vi får väl se :)

2012-02-06 @ 12:59:25
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0