Massa snö

För er som inte har förstått hur mycket snö vi har här i Älvsbyn ska ni få ett litet mått nu. Var iväg och skulle tända ljus på gravarna idag efter jobbet. Tänkte inte på hur mycket det snöat och blåst sista veckan, för hade jag gjort det hade jag givetvis tagit på mig täckbyxorna. Nu hade jag bara mjukisbrallor. Och dom var blöta ända upp till låren då jag kom hem! Det är sjukt vad mycket det har snöat och drevat sista tiden! Jag är inte världshistoriens längsta kvinna direkt, men pulsar jag i snö upp till låren är det rätt mycket snö! Och då står jag ju inte med foten nere på backen direkt, har ganska många cm (dm!) snö under fötterna också! Och varken gravstenarna eller lyktorna syntes under snön! Fick nästan gissa mig till var stenarna låg, och sedan gräva fram dom och lyktorna. Tack och lov hade jag mössa och vantar på mig, annars hade det inte brunnit i lyktorna nu.
När jag blir frisk tar jag täckisar och spade och skottar fram allt! Det blir nog ett härligt träningspass det!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är sjukt vilka kontraster det är..

Här är det bar mark och massa plusgrader..

Men vi åker upp till påsk så då får vi en vecka vinter iaf =)

2012-01-13 @ 13:46:29
URL: http://lejjaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0