Läckö Slott

Igår var vi på ännu en liten roadtrip. Dagens mål var Läckö Slott, som ligger en bit utanför Lidköping. Gick runt på slottet och kollade in alla gamla saker i Skattkammaren, såg en mycket fascinerande utställning av Lennart Nilsson som kallades "Se Livet". Han har tagit bilder på foster i olika stadier inne i livmodern! Allt från hur spermierna simmar in och tar sig in i ägget till det att barnet föds. Helt fantastiskt att det går att göra det! Jag tyckte nästan att det var det mest intressanta på hela dagen!
 
 
Vi tog även en guidad tur på slottet innan vi begav oss in till Lidköping för lite mat och shopping. Jag var faktiskt duktig och köpte enbart 3 st nagellack på Gina Tricot. Joel däremot handlade en helt ny sommargarderob tror jag! Snygg blev snyggare!
  
Var sedan in till Skara för att handla lite på Jula (det första Jula som öppnade) och sedan storhandling på CityGross.
 
Hem kom vi 10 timmar efter det att vi farit, så lite knäckta var vi allihopa. Blev te och macka till "middag" och sedan nattade vi djuren innan vi nattade oss själva vid 23-tiden.
 
Ursäkta kvallan på bilderna, blev nog något tokigt då jag förminskade och sparade om bilderna..

Kommentarer
Postat av: Martin

Kvalitén blev kass för att du sparade i gif (265 färger bara). Snygg skjorta!

2012-07-14 @ 20:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0